Bakan Ersoy: 2023’te 56 milyar dolar turizm geliri hedefliyoruz

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye’de 2023’te 60 milyon turist ağırlamanın hedeflendiğini ve turizm gelirlerini de 2022’deki 46 milyar 300 milyon dolar seviyesinden yıl sonuna kadar 56 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, dün Atatürk Kültür Merkezi’nde düzenlediği basın toplantısında turizm açısından 2022’nin değerlendirmesini yaptı. Ersoy, aynı zamanda 2028’e kadar olan süreçte turizmde hedeflerin neler olduğunu anlattı. 2023’te 60 milyon turist ağırlamanın hedeflendiğini açıklayan Mehmet Nuri Ersoy, turizm gelirlerini de 2022’deki 46 milyar 300 milyon dolar seviyesinden yıl sonuna kadar 56 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi. Turizmdeki hedeflerine ulaşmak için kapsamlı bir yol haritası çıkardıklarını söyleyen Mehmet Nuri Ersoy, 2028 için hedeflerinin turizm gelirlerini 100 milyar dolara çıkarmak olduğunun altını çizdi.  Pazar çeşitliliğine yönelmenin önemine işaret eden Mehmet Nuri Ersoy, “Mevcut stratejik pazarlarımız olan Birleşik Krallık, Batı Avrupa, Doğu Avrupa ve Türki Cumhuriyetleri’ne daha yoğun konsantre olacağız. Yeni odak pazarlarımız ise ABD, Güney Amerika, İskandinavya, Körfez Ülkeleri, Uzakdoğu ve Asya ülkeleri olacak. Bu pazarlar coğrafi olarak uzak olduğu için gelen turist daha uzun konaklama yapıyor ve daha fazla harcama yapmış oluyor. Bu yönüyle yeni pazarlar bizim için önemli” dedi. Mehmet Nuri Ersoy, ülke tanıtımında markalaşma stratejisine geçildiğini de vurguladı.

KAI ile Haber Hakkında Sohbet
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.